fredag 4 december 2009

Everybody's got a hungry heart

Bjørn Sortland - Alla har ett hungrigt hjärta
Jag har precis tipsat om Bjørn Sortlands bok Vad är så skört att det bryts om du säger dess namn? som jag tyckte väldigt mycket om. Klicka här om du vill läsa vad jag skrev om den.
Sortlands nya bok handlar om Ina och Erik som har begått ett stort misstag. Eller Ina är inte säker på vad det är, misstag eller inte, och Erik han vet egentligen inte ens om det. Under en gråmulen roadtrip på väg till Oslo rullas historien upp. Mer än så vill jag inte säga om boken. Sortlands böcker är underbara att läsa men svåra att skriva om utan att avslöja för mycket.
Nu är inte den här boken riktigt lika bra som Vad är så skört... Det beror nog i och för sig mest på att jag hade skyhöga förväntningar, för Alla har ett hungrigt hjärta är fortfarande bättre än det mesta jag har läst i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar