måndag 16 november 2009

Nya böcker!

Hej, det var länge sedan det postades något i bloggen. Jag har varit upptagen med temaveckans bokprat och bokplastande men nu hoppas jag komma igång med lästipsen igen.

Först tänkte jag presentera lite nyinköpta böcker. Jag har satsat mycket på sanna historier den här månaden. Många av er gillar den genren, tror till och med att Pojken som kallades det är den mest utlånade boken efter Twilightböckerna.

Sanna historier och biografier.

Martin Bengtsson I skuggan av San Siro
Ethel G. Ericsson Flickan som inte fick finnas
Tim Guénard Starkare än hatet
Sandra Gustafsson Maskrosungen
Emma Igelström Simmar-Emma: min kamp mot bulimin
Petter Karlsson & Jennifer Wegerup Zlatan är Zlatan
Åsa Linderborg Mig äger ingen
Markus Lutteman El Choco: svensken i Bolivias mest ökända fängelse
Tina Nordlund Genom helvetet: om fotboll, kärlek och anorexi
Dave Pelzer My story (Alla tre böckerna i Pojken som kallades det-serien, på engelska)
Katia Wagner Alexandramannen. Vår tids största nätsexhärva
Katia Wagner Addad på nätet (samma bok som ovan fast i lättläst version)

Skönlitteratur barn & ungdom

John Boyne The boy in the striped pajamas (engelska)
Anders Brundin Dolores - flickan utan ögon (lättläst)
Anders Brundin Rufus sista resa (lättläst)
Eoin Colfer De försvunna demonerna
Eoin Colfer Tidsparadoxen
Niklas Krog Krigare utan minne (lättläst)
Joanna Nadin Mitt hopplöst normala liv
Sören Olsson & Anders Jacobsson Bert och ryska invasionen
Cristopher Paolini Brisingr
Bali rai Ängeln
Björn Sortland Vad är så skört att det bryts om du säger dess namn?
Björn Sortland Alla har ett hungrigt hjärta
Johan Unenge Mitt extra liv- en serieroman(blandning mellan tecknad serie och vanlig bok)
Tilt - serier om droger och alkohol

Skönlitteratur vuxen

Susanna Alakoski Svinalängorna
John Ajvide Lindqvist Människohamn
Marjaneh Bakthiari Kalla det vad fan du vill
Dan Brown Den förlorade symbolen
Ann Cleeves Svart som natten
Lo Kauppi Bergsprängardottern som exploderade
Jens Lapidus Snabba cash
Åsa Larsson Till dess din vrede upphör
Jo Nesbö Rödhake
Carlos Ruiz Zafon Vindens skugga
Nicholas Sparks Undrens tid
Nicholas Sparks A walk to remember (samma bok som ovan fast på engelska)
Nicholas Sparks The Notebook

Facklitteratur

Fotbollsstjärnor 2009
Fotbollsstjärnor 2010
Fred! 100 röster mot våld och krig
Danny Kessel Elevrådsboken
Trasher magazine presents How to build skateboard ramps
Yosh! Teckna manga!

Hoppas något passar, annars kommer terminens sista beställning ganska snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar